Differential modalities of teaching and teaching sociology: A question of recognition or redistribution?

Authors

  • Rogéria Martins Universidade Federal de Viçosa
  • Paulo Fraga Universidade Federal de Juiz de Fora

DOI:

https://doi.org/10.4013/csu.2015.51.3.04

Abstract

This article aims to discuss the differential modalities of teaching, contained in the National curriculum guidelines of basic education. By using the concepts of recognition and redistribution, we discuss the Sociology teaching in basic education and its contribution to the expansion of social rights by means of its methodology and its curriculum, contributing to institutionalization of emerging issues in Human Rights.

Keywords: teaching of sociology, recognition and redistribution.

Author Biographies

Rogéria Martins, Universidade Federal de Viçosa

Cientista Social pela UFRJ, Mestre em Educação pela UFBA, Doutora em Políticas Públicas pela UERJ, professora da Departamento de Ciências Sociais da niversidade Federal de Viçosa.

Paulo Fraga, Universidade Federal de Juiz de Fora

Doutor em Sociologia (USP), com pós-doutorado em Criminologia pela Universidade de Montreal, professor do Programa de Pós-graduação em Ciências Sociais da UFJF e do Departamento de Ciências Sociais da UFJF.

Published

2015-11-09

Issue

Section

Dossiê: Ensino de Sociologia na Educação Básica – ENESEB2015